Daar waar voorheen een website alleen een rol speelde bij het werven van nieuwe klanten, wordt de site steeds belangrijker bij het werven van personeel. De sollicitant heeft net als een klant keuze en zal op onderzoek uitgaan. Ook hier speelt goede bedrijfsfotografie een rol bij de conversie.
Het belang van goede bedrijfsfotografie
Branding, tekst, grafisch ontwerp, alles speelt een rol in de online marketing en foto’s in het bijzonder. Foto’s hebben nog altijd iets van waarheid over zich. Een foto geeft weer hoie het echt is. Niet voor niets geldt het gezegde, ‘een foto zegt meer dan duizend woorden’, nog steeds.
Natuurlijk zal een bedrijfsfotograaf zijn of haar best doen het bedrijf zo voordelig mogelijk weer te geven, maar dat zal een positief ingesteld persoon die live door het bedrijf loopt ook van nature doen.
Aan welke foto’s kunt u denken bij bedrijfsfotografie?
- Foto’s van het pand en de locatie. Zowel een potentiele klant als werknemer zal willen weten waar het bedrijf zich bevind en hoe het er van buiten (en wellicht binnen) uit ziet. Een goede foto van de voorzijde van het pand, mag dan ook niet ontbreken op de contactpagina.
- Foto’s van het team. Een klant zal willen weten met wie hij of zij zaken doet en wil een indruk hebben van wie er werkt. Een potentiele collega zal willen weten of hij of zij zich er eventueel thuis zou kunnen voelen. Goede profielfoto’s zorgen voor eenheid op de teampagina en professionaliteit op de individuele LinkedIn pagina’s.
- Foto’s van het bedrijfsproces of de productie. Afhankelijk van de branche waarin het bedrijf zich begeeft zal vakmanschap en expertise weergegeven moeten worden. Een goede bedrijfsfotograaf zal met behulp van (gekleurd?) licht en het gebruik van scherptediepte de aandacht van de kijker precies daar leggen waar het moet.
- De logistiek. Wellicht minder interessant als het bedrijf zijn produkten of dienstverlening digitaal aflevert, maar anders is het toch een essentieel onderdeel om niet te vergeten. Al helemaal niet als het bedrijf logistieke medewerkers zoekt. Een net en goed ingericht magazijn komt professioneel over. En denk eventueel ook aan het vastleggen van de nette van barnding voorziene bestel- en vrachtwagens.
- De kantooromgeving met de mensen die er werken. Gek genoeg wordt dit vaak vergeten, terwijl een nette moderne kantooromgeving juist een cruciale rol speelt bij de werving en selectie van personeel.
Professionele bedrijfsfotografie zorgt voor conversie!
Tekst is belangrijk, branding is belangrijk, maar foto’s zorgen er uiteindelijk voor wat voor indruk het bedrijf maakt. Dit geldt zowel voor klanten als potentieel personeel. Een cruciaal element van de website dus!
|